Terapia św. Dymfny

Dziś w miejscowości Geel, która dopiero od 1980 roku uzyskała prawa miejskie, jest parafia św. Dymfny z kościołem jej poświęconym, który stanął w miejscu pierwotnego pochówku.Jej relikwie znajdują się w złotym relikwiarzu.

Geel to jest też pierwsze na świecie miejsce, gdzie rozpoczęto innowacyjną metodę leczenia osób z różnymi chorobami natury psychicznej. Stało się to w sposób oddolny. Sami chorzy wymusili taką sytuację, ponieważ zaczęli tłumnie przybywać do Geel, przywożeni przez krewnych, którzy szukali dla nich ratunku i uzdrowienia u św. Dymfny. W XIII wieku powstał tam mały lazaret przy kościele, który prowadziły siostry augustianki.

Już wtedy rozpoczęto tu niezinstytucjonalizowany system leczenia chorych. Polegał on na tym, że chorzy nie byli izolowani od społeczeństwa, ale w dzień mogli wychodzić i spotykać się z mieszkańcami, uczestniczyć w ich życiu, a na noc wracali do lazaretu. Później poszczególne rodziny z Geel przyjmowały chorych pod swój dach na swoistą rekonwalescencję, co przynosiło nadspodziewane dobre efekty. Pokoleniowe doświadczenie mieszkańców Geel dało im cenny dar i umiejętność postępowania z chorymi. Tych ludzi cechuje niezwykły duch Chrystusowej miłości do cierpiących członków społeczeństwa.

Święta Dymfna w naszym współczesnym świecie nie tylko w sposób cudowny uwalnia od cierpienia psychicznego i duchowego, jaki powoduje choroba, ale osobom zdrowym, w tym również lekarzom, przypomina o zasadach prawdziwej chrześcijańskiej miłości. Dzięki niej osoby chore psychicznie zaczęły być traktowane z godnością i szacunkiem, dzięki czemu dostały szansę powrtou do normalnego życia.

Oczywiście nikt nigdy nie miał i niema wątpliwości w Geel, i nie tylko tam, że te efekty to nie tylko innowacyjna terapia, ale przede wszystkim interwencyjna terapia z Nieba, której sprawczynią jest św. Dymfna.

za: I. Kisiel, Święta Dymfna, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

11 komentarzy:

  1. Dzięki św Dymfie ja odzyskałam zdrowie psychiczne.
    Modliłam się nieustannie nowenną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się modlę

    OdpowiedzUsuń
  3. Św Dymfno proszę o zdrowie, uwolnienie od cierpienia mojej siostrzenicy

    OdpowiedzUsuń
  4. Św. Dymfno wyproś proszę u Jezusa, przez Maryję Uzdrowienie Chorych łaskę zdrowia psychicznego dla mojego syna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sw.Dymfno proszę Cię wyproś u Jezusa łaskę uzdrowienia z depresji i zaburzeń emocjonalnych syna Tomasza i bratanicę Annę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Św.Dymfno proszę wyproś u Jezusa łaskę zdrowia psychicznego dla Tomasza i Anny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Św.Dymfno proszę o łaskę uzdrowienia mojej córki z anoreksji i bulimii

    OdpowiedzUsuń
  8. Święta Dymfno proszę o łaskę uzdrowienia mej 6-letniej wnuczki Oleńki-powikłania po ukąszeniu kleszcza , proszę o powrót do zdrowia psychicznego

    OdpowiedzUsuń
  9. Święta Dymfno proszę o cudowne uzdrowienie zdrowia psychicznego i fizycznego mojej córki Aleksandry i uwolnienie od lęków

    OdpowiedzUsuń
  10. Św. Dymfno proszę o uzdrowienie Bożeny, teściowe mojej córki ze stanu niechęci do codziennej aktywności, złego stanu psychicznego i ogólnej apati depresji.

    OdpowiedzUsuń
  11. św Dymfno proszę o uzdrowienie mojego syna Igora z choroby psychicznej

    OdpowiedzUsuń