Droga krzyżowa dla potrzebujących duchowego uzdrowienia

Modlitwa wstępna
Panie Jezu Chryste, Ty jesteś moim Zbawicielem. Wraz z drzewem krzyża wziąłeś na siebie moje grzechy i zranienia. Proszę Cię, bądź moim uzdrowieniem. Oto wyruszam wraz z Tobą drogą, którą przeszedłeś, idąc na Golgotę. Ufam, że tajemnice Twojej Męki, które teraz będę rozważał, zatrzymując się przy kolejnych stacjach, przyniosą mi uzdrowienie. Proszę Maryję, Matkę Boleściwą, która towarzyszyła Ci aż do końca, aby wstawiała się za mną. Amen.

I. Jezus skazany na śmierć przez Piłata
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Kiedy się zgromadzili, Piłat ich zapytał: "Kogo mam wam uwolnić? Jezusa Barabasza czy Jezusa, zwanego Chrystusem?". Widział bowiem, że wydali Go z zawiści (Mt 27, 17-18).

Modlitwa
Jezu, wierzę, że tylko Ty możesz uzdrowić moje zbolałe serce i przemyć rany z przeszłości. Proszę Cię, abym idąc wraz z Tobą tą drogą krzyżową, miał odwagę powrócić do osób, miejsc i wydarzeń, które mnie poraniły. Może będzie to dla mnie bolesne tak jak bolesna jest ta droga na Golgotę. Wierzę jednak, że gdy wejdę na szczyt tej góry i staną pod Twoim krzyżem, zostanę uzdrowiony. Dlatego chcę teraz wraz z Tobą przejść tę drogę. A Ty, Panie, przyjdź i uzdrów mnie.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste, 
zmiłuj się nad nami.

2. Jezus bierze krzyż na ramiona
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Kiedy Go wyszydzili, zdjęli z Niego płaszcz i założyli Mu Jego własne ubranie. Następnie poprowadzili Go na ukrzyżowanie (Mt 27, 31).

Modlitwa
Jezu, Ty dzisiaj bierzesz krzyż na swoje ramiona. Przez przyjęcie na siebie cierpienia i zniewag upodobniłeś się do nas. Tylko Ty jesteś prawdziwym Zbawicielem. Doniosłeś krzyż na szczyt Golgoty. Pozwoliłeś się na nim ukrzyżować i po trzech dniach zmartwychwstałeś! Ty masz moc, aby uleczyć mój duchowy kręgosłup. Przywrócić mu utraconą stabilność! Oddaję Ci, Jezus, wszystko moje zranienia. Weź je ze sobą na drzewo krzyża i obmyj swoją Przenajdroższą Krwią. Tak jak obmyłeś krzyż, który przestał być odtąd narzędziem kaźni, a stał się znakiem chwały i uzdrowienia.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

3. Jezus upada pod krzyżem po raz pierwszy
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Obecnych cierpień nie da się porównać z przyszłą chwałą, która ma się w nas objawić (Rz 8, 18).

Modlitwa
Jezu, tylko Ty możesz uwolnić mnie od złego ducha frustracji i zniechęcenia. Ty, który sam doświadczyłeś tego, co znaczy upaść pośrodku drogi. Jednocześnie wiesz, jak można z tego upadku powstać. Dodaj mi siły. Uzdrów moje poranione kolana i plecy, abym nie zatrzymywał się w poczuciu klęski z powodu życiowych porażek, ale szedł dalej drogą ku światłu wielkanocnego poranka. Dodaj mi siły, abym powstał z każdego upadku.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

4. Jezus spotyka swoją Matkę
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
"Kobieto, oto Twój syn". Następnie rzekł do ucznia: "Oto twoja Matka" (J 19, 27).

Modlitwa
Maryjo, nasza Matko, spójrz na mnie z taką miłością, z jaką spojrzałaś na umęczonego cierpieniem Jezusa. Wyproś mi u Twojego syna uzdrowienie ze zranień, zwłaszcza w obszarze miłości, jakich doświadczyłem już w chwili poczęcia, a także w okresie dzieciństwa. Spraw, abym odzyskawszy siły, mógł już dalej iść tylko z Jezusem i nie obawiać się, gdy przyjdzie mi dźwignąć różne życiowe krzyże. Maryjo, Uzdrowienie chorych, módl się za nami.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

5. Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świetego
Przymusili również przechodzącego tamtędy Szymona z Cyreny, ojca Aleksandra i Rufusa, który wracał z pola, aby niósł Jego krzyż (Mk 15, 21).

Modlitwa
Panie, ofiaruję Ci wszystkie cierpienia, jakie spotykały mnie i być może spotkają jeszcze w życiu. Nie chcę ich przeżywać w samotności i z dala od Ciebie. Tylko w Tobie jest uzdrowienie. Oto teraz dotykam belki Twojego krzyża jak Szymon Cyrenejczyk. Spadł on na mnie tak niespodziewanie, ale nie odrzucam go. Proszę, uzdrów moje zbolałe ciało i duszę. Niech ciężar krzyża, który teraz czuję na swoich ramionach, nie będzie dla mnie przygniatający i niszczący, ale stanie się moim umocnieniem. Spraw, abym umiał dostrzec także pomocne dłonie tych, których stawiasz na moje drodze. Naucz mnie bycia pokornym i otwartym na wszelkie oznaki ludzkiej życzliwości.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

6. Weronika ociera twarz Chrystusowi
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Bóg otrze łzę z każdego oblicza (Iz 25, 8)

Modlitwa
Mój Zbawicielu, Ty który przelałeś Krew swoją na krzyżu dla naszego Odkupienia, poślij na świat ludzi, którzy będą z odwagą obmywali nasze poranione oblicza. Uzdrów moje spojrzenie, aby nie było w nim potępienia i pogardy dla innych. Uczyń mnie miłosiernym i współczującym wobec innych, tak jak Ty jesteś miłosierny i współczujący wobec mnie. Spraw, abym wpatrując się w gest św. Weroniki, był zdolny do podobnych gestów wobec ludzi, których stawiasz obok mnie.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

7. Jezus upada pod krzyżem po raz drugi
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Pan ożywia mnie na nowo, prowadzi mnie po właściwym ścieżkach, przez wzgląd na swoje imię (Ps 23,3).

Modlitwa
Jezu, który upadasz już po raz drugi pod ciężarem krzyża, proszę Cię, uzdrów mnie ze wszelkich stanów zniechęcenia i załamania oraz uwolnij od myśli depresyjnych. Wlej w moje serce ożywiające światło Ducha Świętego, które sprawi, że na nowo rozbłyśnie we mnie pragnienie życia i odżyje miłość, która prowadzi ku nieśmiertelności. Dodaj mi siły, abym nie załamywał się pod ciężarem krzyża, który teraz dźwigam, ale abym dostrzegł w nim szansę zbawienia.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

8. Jezus pociesza płaczące niewiasty
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Córki Jeruzalem, nie płaczcie nade Mną! Płaczcie raczej nad sobą i nad waszymi dziećmi! (Łk 23, 28).

Modlitwa
Mój Zbawicielu, oto teraz staję przed Tobą. Żałuję za wszystkie grzechy, które popełniłem. Składam także u stóp Twojego krzyża wszystkie te grzechy i zranienia, które są wynikiem niedoskonałości moich rodziców, dziadków i pozostałych krewnych. Ty, Panie, sam najlepiej wiesz, co w moim sercu potrzebuje uzdrowienia. Staję teraz przed Tobą w pokorze i ze skruszonym sercem. Panie, uzdrów moją przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

9. Jezus upada pod krzyżem po raz trzeci
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Czy potknęli się tak, że zupełnie upadli? Nie! Ale na skutek ich potknięcia zbawienie dotarło do pogan, aby ich samych pobudzić do większej gorliwości (Rz 11, 11).

Modlitwa
Jezu, to już po raz trzeci upadłeś pod ciężarem krzyża.Oto ofiaruję Ci moje cierpienie i upadki. Tylko Ty możesz mnie z nich tak naprawdę podnieść i uzdrowić. Już tyle razy upadałem, ale wciąż się podnoszę, bo pokładam nadzieję w Tobie. Wypatruję Golgoty, bo wiem, że na szczycie tej góry stoi krzyż Odkupienia. Ty znasz wszystkie tajniki mojej duszy. Wiesz, że niektóre z nich trudno jest mi wypowiedzieć, a niewypowiedziane wciąż przygniatają mnie do ziemi. Dlatego proszę, uwolnij mnie od nich.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

10. Jezus odarty z szat
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Tak miało wypełnić się Pismo: "Podzielili między siebie moje ubrania i o moją szatę rzucili los". To właśnie uczynili żołnierze (J 19, 24b).

Modlitwa
Panie, który zostałeś odarty z szat i ogołocony z Twojej ludzkiej godności, proszę Cię, uzdrów we mnie rany, jakie zostały mi zadane przez ludzi, którzy nie potrafili uszanować mojego człowieczeństwa. Przeniknij, Jezu, swoją uzdrawiającą łaską najbardziej skrywane i najbardziej bolesne tajemnice mojego serca. Daj mi nowe życie i uzdolnij mnie do przebaczenia win tym, którzy w jakikolwiek sposób skrzywdzili mnie kiedyś.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

11. Jezus przybity do krzyża
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Tam Go ukrzyżowano, a wraz z Nim - z jednej i drugiej strony - jeszcze dwóch innych; Jezusa zaś w środku (J 19, 18).

Modlitwa
Panie, zanurzam w Twojej Przenajświętszej Krwi całe moje życie, a także wszystkie te osoby, które powierzają się moim modlitwom. Zanurzam, Panie, wszystkie wydarzenia i sytuacje z mojej przeszłości, teraźniejszości i z przyszłości. Wszystko jest Twoim darem, choć czasem trudnym i dla mnie niepojętym. Ześlij, Panie, Ducha Świętego, który pozwoli mi zrozumieć sens cierpienia, jakie spotyka mnie i moich najbliższych. Wierzę, że krzyż jest jedynie etapem w moim życiu, po nim nastąpi poranek zmartwychwstania.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezus Chryste,
zmiłuj się nad nami.

12. Jezus umiera na krzyżu
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
A Jezus znowu zawołał donośnym głosem i oddał ducha (Mt 27, 50).

Modlitwa
Jezu, oto umierasz na krzyżu także za moje grzechy. W akcie bezgranicznej miłości składasz tę największą ofiarę. Proszę Cię, abyś uwolnił mnie od wszelkiego rodzaju zranień, które zamykają mnie na drugiego człowieka. Niech Twój krzyk, którym sprowadziłeś na ziemię Ducha Świętego, poruszy skamieniałości mego serca i przeniknie moje wnętrze, uzdrawiając je z wszelkiej niemocy. Uczyń mnie zdolnym do obdarowywania innych miłości.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

13. Zdjęcie Jezusa z krzyża
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Piła upewniony przez setnika podarował zwłoki Józefowi. On kupił płótno, zdjął Jezusa i owinął w płótno (Mk 15, 45-46).

Modlitwa
Matko Bolesna, któraś wytrwała w drodze na Golgotę aż do końca, teraz trzymasz na swoich kolanach martwe ciało swojego ukochanego Syna. Tobie powierzam wszystkie poranione przez grzech relacje małżeńskie i rodzinne. Proszę Cię, abyś wyprosiła u swojego Syna te łaski, które pozwolą odbudować relacje międzyludzkie i uzdolnią nas do przebaczania sobie nawzajem i odbudowywania pomiędzy nami zaufania i miłości. 
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

14. Złożenie Jezusa do grobu
Kłaniamy Ci się, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, żeś przez krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył.

Fragment z Pisma Świętego
Józef wziął ciało, owinął je w czyste lniane płótno i złożył w swoim nowym grobowcu, wykutym w skale. Zatoczył przed wejściem do grobowca wielki kamień i odszedł (Mt 27, 59-60).

Modlitwa
Mój Mistrzu, oto zostałeś złożony do grobu. Wszystko wycisza się na trzy dni. Naucz mnie czekać cierpliwie na owoce mojej modlitwy. Będziesz teraz dzień po dniu i krok po kroku odsłaniał tajemnice swojej Śmierci i Zmartwychwstania, obecne także w moim życiu i życiu moich bliskich. Moje cierpienia i radości, zranienia i uzdrowienia - wszystko to ofiarowuję Tobie. W pełnym zaufaniu, że Ty będziesz teraz działał. Otwieram moje serce i umysł na łaskę Ducha Świętego, który poprowadzi mnie dalej przez życie. Niech wypełni się Twoja wola.
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste,
zmiłuj się nad nami.

Zmartwychwstanie
Złożenie do grobu ciała Jezusa było ostatnią stacją naszej Drogi Krzyżowej. Historia zbawienia nie kończy się jednak przy zasuniętym kamieniu grobowym. Ona trwa nadal. Za trzy dni Jezus zmartwychwstanie. Ukaże się Marii Magdalenie i drugiej Marii, które o poranku przyjdą do grobu, aby namaścić Jego pogrzebane ciało. Widząc lęk i zakłopotanie kobiet, uspokoi je i poprosi, aby poszły do apostołów i powiedziały im o Zmartwychwstaniu: "Nie bójcie się! Idźcie i powiedzcie moim braciom, aby poszli do Galilei; tam Mnie zobaczą" (Mt 28, 10).

Słowa te Jezus kieruje dziś także do nas. Jesteśmy tak bardzo podobni do kobiet przy pustym grobie i do apostołów po Zmartwychwstaniu. Kochający Jezusa, ale jednocześnie jakże zalęknieni i niepewni. Dlatego pójdźmy i my do naszej Galilei, czyli do miejsca, gdzie możemy spotkać Pana. Otwórzmy nasze serca na Jego uzdrawiającą łaskę spływającą na nas zwłaszcza w sakramencie pokuty i pojednania oraz w Eucharystii, a także zawartą w słowie Bożym. Szukajmy skraju Jego szaty, aby się jej dotknąć i otrzymać uzdrowienie, tak jak to uczyniła kobieta cierpiąca na krwotok. Bądźmy jak św. Weronika, która potrafiła pochylić się nad cierpiącym skazańcem, zapominając o niebezpieczeństwie, które jej groziło.

Niech ta Droga krzyżowa wyprosi nam uzdrowienie z naszych chorób i zranień, a także uwolnienie od tego wszystkiego, co oddala nas od Boga, który jest naszą miłością i naszym życiem.

za: I. Kisiel, Święta Dymfna, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

Droga krzyżowa dla potrzebujących duchowego uzdrowienia (w wersji skróconej) autorstwa ks. Mariusza Krawca SSP

19 komentarzy:

  1. Boże, niech się stanie wola Twoją.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Boz3 proszę aby szefowa przyjęła córkę na praktykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spełniło się dżieki Przenajświętsza.Sw.Dyfno za wyproszenie Łaski Bożej.

      Usuń
  3. Święta Dyfno uzdrow mnie lęku ciągłego strachu o córkę która dokonuje niewlwych wyborów.Przeciesz to jest jej życie .

    OdpowiedzUsuń
  4. Sw.Dymfno prosze o ratunek dla moich dzieci i wnukow.Prosze Cie rowniez o spokojny i zdrowy sen dla nas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosze Cie sw.Dymfno o dobry sen,mniej w opiece moja Rodzine.

    OdpowiedzUsuń
  6. PROSZE O UZDROWIENIE MOJEGO WNUKA

    OdpowiedzUsuń
  7. Uzdrów mnie Boże a także daj miłość i pokój mojej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proszę o uzdrowienie mojego siostrzeńca z choroby psychicznej

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę o uzdrowienie mojego syna z choroby psychicznej

    OdpowiedzUsuń
  10. Proszę o zdrowie dla Filipa

    OdpowiedzUsuń
  11. Święta Dyfno blagam o zdrowie dla corki

    OdpowiedzUsuń
  12. Swiet Dyfno blagam o zdrowie dla corki

    OdpowiedzUsuń
  13. Św. Dymfno proszę o uzdrowienie mnie i uzdrowienie snu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Święta Dymfno proszę o uzdrowienie mnie z choroby psychicznej. Jula

    OdpowiedzUsuń
  15. Święta Dymfno proszę o uzdrowienie zranień z dzieciństwa i młodości. Proszę o uzdrowienie duszy, psychiki, emocji i ciała, które doświadczają choroby przez doznane zranienia. Urszula

    OdpowiedzUsuń