Modlitwa o czystość

Panie, dziękuję Ci za moje ciało, którym mogę wyrażać miłość. Dziękuję za każdy dobry dotyk, czułość i cielesną bliskość, którą otrzymuję i mogę dawać bliskim. Przez wstawiennictwo Świętej Dymfny proszę Cię o czystość, która jest przyjaciółką miłości. Pomóż zachować wolność od presji erotyzmu, który niszczy i zniewala. Zachowaj we mnie wstyd, który ochroni moją godność. Jezu, daj mi niezłomność ducha, abym tak jak święta męczennica Dymfna z wiarą i miłością do Ciebie mógł zachować swe ciało od pohańbienia.

Święta Dymfno, strzeż mnie, bym nie upokarzał swojego ciała ani innych. Pomóż, by to, co duchowe, kierowało tym, co cielesne. Boże wcielony, chcę chwalić Ciebie w moim ciele, teraz i po zmartwychwstaniu. Amen.

za: I. Kisiel, Święta Dymfna, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

1 komentarz:

  1. Święta Dymfno proszę o zachowanie przeze mnie czystości i wstrzemięźliwości przedmałżeńskiej, seksualnej, cielesnej, moralnej i duchowej

    OdpowiedzUsuń